VakantieDealz komt als nieuwkomer binnen in de top 25 meest succesvolle Nederlandse merken op TikTok! Social media bureau Somention doet elk kwartaal onderzoek naar de meest succesvolle bedrijven op het platform TikTok. VakantieDealz is op de nieuwste lijst (januari 2022) binnengekomen op positie 18. Samen met Schiphol vertegenwoordigt VakantieDealz de reiswereld in dit lijstje met indrukwekkende merken. 

“Op het TikTok account van VakantieDealz ontdek je niet alleen inspiratie voor je volgende reis, maar je kunt er ook lekker wegdromen bij dronevideo’s, vlogs van persreizen en je leert er ook de nodige travel hacks” aldus website manager Maaike Zuijderwijk die ook verantwoordelijk is voor social media. “Inmiddels heeft VakantieDealz al vele succesvolle samenwerkingen opgezet via TikTok, o.a. met TUI Nederland en Wikkelboat in Rotterdam. Dit met tot wel een miljoen views per video”

Uitgever van VakantieDealz Joost van Vught is apetrots op dit behaalde resultaat: “Ons team heeft met enorm veel creativiteit laten zien dat we ons kunnen meten met zeer grote merken. In een kleine 1,5 jaar zijn we uitgegroeid tot 1 van de grootste Travel TikToks van Nederland.”

Onderzoek Somention

Er is door Somention een onafhankelijk onderzoek uitgevoerd onder Nederlandse merken en internationale merken met een Nederlands account op TikTok. Daarbij zijn de accounts beoordeeld op basis van het aantal volgers en de engagement rate*, waarbij engagement het zwaarst meeweegt. Om een betrouwbare engagement rate te meten zijn alleen accounts meegenomen met meer dan 1.000 volgers. Uitgesloten zijn (nieuws)platforms, omroepen en programma’s, sportclubs en verenigingen. De hele lijst van Q4 2021 is te vinden op de website van Somention.